Powered By Blogger

piątek, 3 lutego 2012

SUROWY TYDZIEŃ- DZIEŃ 2

Hej, no to mamy już dzień drugi, kiepsko z czasem dzisiaj wyglądam, ale udało mi się zebrać w sobie  i zrobiłem zupę marchewkową, wersję bez awokado, bo wiem, że w Polsce albo trudno je kupić, albo potrafi porazić swoją ceną.
Kilka przepisów z awokado i tak się pewnie jeszcze pojawi, ponieważ w zeszłym tygodniu kupiłem większy zapas w promocji hahh:)
Mam problem też z nazywaniem moich posiłków (śniadanie, obiad, kolacja), ponieważ czasem trudno je sklasyfikować w którąś z tych kategorii, więc będę je nazywał tak o tylko po to, żeby oddzielić posiłki od siebie:)
Ale do rzeczy!!!

ŚNIADANIE:

- 750 ml wody z sokiem z jednej cytryny

DRUGIE ŚNIADANIE :):

- 1 litr herbaty z hibiskusa z łyżeczką miodu i 2 łyczkami zmielonych nasion chia

TRZECIE  ŚNIADANIE:

- 2 kg jabłek

LUNCH:

- 180 g lekko skiełkowanych nasion słonecznika

PYSZNOŚCI!!!

PRZEKĄSKA:

- 2 pomarańcze (lub pomarańcza sam nie wiem jak się pisze, ale smakują tak samo:))

OBIAD:

Zupa marchewkowa;

- 750 ml soku z marchewki
- kawałek imbiru
- 100g nerkowców
- sok z połowy cytryny
- sól
- starta marchewka z czerwoną papryką jako ,,makaron"
- zieleninka do dekoracji

Sok wlać do blendera i dodać całą resztę. Orzechy najlepiej jeśli będą namoczone, ale jeśli macie dobry blender, to poradzi sobie również z suchymi.
Przyprawić do smaku, podgrzać do ok 40 stopni na wolnym ogniu, udekorować zjeść i podziękować na blogu za przepis hahha ;)
Sok z marchewki  i nerkowce są słodkie, więc nie bójcie się dodać cytryny dla balansu smaku.

SMACZNEGO:)

KOLACJA:

Sałatka owocowa:
- 3 zielone jabłka
- 1 czerwone jabłko
- 2 pomarańcze
- 2 banany




DRUGA KOLACJA :):
Miałem już nic nie jeść, ale nie udało się hahha;)

Zielony szejk;
- awokado
- zielona pietruszka
- koperek
- daktyle
- suszone pomidory (namoczone)
- woda



No i to dzisiaj na tyle, życzę dobrej nocy i do ,,zobaczenia" jutro!!!
Wysyłam trochę ciepła ;)

12 komentarzy:

  1. po co się podkiełkowuje ziarna? i czy nie masz problemu z jedzeniem surowizny na czczo? Owoce fermentują, zwiększają wydzielanie kwasów zołądkowych. Pytam z ciekawości, bo dla mnie jabłka na czczo oznaczałaby ból żołądka, ale pewnie są różne organizmy i różne przyzwyczajenia. Zastanawiam się czy osoba z problemami żołądkowymi albo chorą wątrobą mogłaby przejść na witarianizm. Bo dla wątroby surowizna nie jest specjalnie polecana.

    Pozdrowionka,
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtyknę swoje 3 grosze, w kiełkach chodzi o enzymy...tytaj więcej na ten temat

      Problemy żołądka? Moim zdaniem trzeba wyjść od tego skąd się biorą, bo to jak reagujeTwój żołądek na jedzenie myśle, że może być sygnałem alarmowyc

      Usuń
    2. Hej Basiu!!!
      Ziarna kiełkujemy żeby pobudzić je do życia. W skiełkowanych ziarnach jest więcej witamin, enzymów, a białka i tłuszcze rozkładają się na prostsze łatwiejsze dla nas do strawienia.
      Jeśli nie masz czasu kiełkować nasion, możesz je chociaż namoczyć w wodzie na kilka godzin. Uwalniają one wtedy do wody pewne substancje, które hamują ziarno przed wzrostem, a nam utrudniają jego strawienie.
      Co do drugiego pytania, to odpowiedź jest zbyt obszerna, żeby ją umieścić w komentarzu więc jeśli chcesz umówmy się na sesję na skayp, to pomogę Ci jeśli chcesz. Problemy z żołądkiem i wątrobą, są jednymi z prostszych do wyeliminowania.To, że znosisz źle owoce na czczo wcale mnie nie dziwi. Jabłka, to jedne z owoców, które najlepiej czyszczą wątrobę, tylko podczas oczyszczania wątroby odczuwamy kłopoty z wątrobą i myślimy, że jest coś nie tak. Niestety czasem trzeba troszkę pocierpieć zanim się wyleczysz Podobnie z żołądkiem. napisz do mnie rawdublin@gmailcom umówimy się na skype, wysłuchasz co mam do powiedzenia, a potem zrobisz co chcesz:)
      Dużo ciepełka!!!

      Usuń
    3. dziękuję za link, a jeżeli chodzi o reakcję żołądka czy wątroby - moja mama przeszła żółtaczkę wszczepienną (od pacjenta) już wiele lat temu, ale pamiątką są właśnie różne dziwne reakcje np. na surowe jedzenie w dużych ilościach. Przy problemach z żołądkiem też zawsze się zaleca jedzenie podgotowanego. Ja nie pytam z pozycji zdrowej osoby, bo oczywiste jest dla mnie ze zdrowy żołądek nie ma żadnych problemów z trawieniem surowego, ale co ma zrobić ktoś już chory na wrzody, permanentne zapalenia żołądka albo właśnie po żółtaczce

      Basia

      Usuń
    4. MArcin, bardzo dziękuję:)) chciałabym namówić mamę na spróbowanie z trochę inną dietą, mam nadzieję że namówię ją na konsultacje z Tobą. A jak ona nie zechce to ja zadzwonię i potem spróbuję ją "przekabacić" - interesują mnie zwłaszcza te problemy z żołądkiem, także ze względu na mojego chłopaka, który ma permanentne zapalenia spowodowane stresem i nieregularnymi posiłkami,owocowe koktajle z rana mu nie służą niestety..

      POzdrawiam i do usłyszenia
      Basia

      Usuń
    5. Czekam Basiu, póki co moja rada zacznij od siebie, a jak mama zobaczy, że to działa na Tobie, nie będzie trzeba już jej więcej nic tłumaczyć, sama poprosi Cię o radę:)

      Do usłyszenia zatem mam nadzieję wkrótce!!!

      Usuń
  2. Wow, taki dzien na surowo to jak głodówka:)Ale super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka głodówka, właśnie zapodałem do żołądka sałatkę owocową i pękam w szwach:)
      Ściskam!!!

      Usuń
  3. Hej Marcin , bardzo fajny jadłospis, podoba mi się, owocek :))

    OdpowiedzUsuń